torsdag 26. april 2012

Philadelphia melkesjokolade ost og kavli Hot Taco

Forskjellige oster har alltid vært velkomne i kjøleskapet vårt, og min favoritt som lunsj snacks er ofte kjeks med ost og en klatt med noe kryddersaus på toppen. Akkurat nå er det mango mojo som er favoritten og Escabeche.
Men når jeg i dag skulle handle mer ost i butikken kom jeg over en jeg aldri har sett før, nemlig Philadelphia Melkesjokolade ost. Denne ble med hjem og prøvd umiddelbart. Og dette var akkurat som i gamle dager når Kavli lagde sjokoladeost som vi fikk i militæret. Minner jo mye om vanlig sjokoladepålegg, men jeg likte den. Men den må spises uten kryddersaus på.

Det eneste minuset med disse Philadelphia ostene er at når en har åpnet de som kommer det mugg veldig fort, så etter en uke i kjøleskapet er de mugne.

Og når jeg er innom smøreost så har jeg en annen favoritt, som jeg har kjøpt flere ganger, og som også er fantastisk på kjeks, nemlig Kavli Hot Taco.
Det er og en av mine favoritter på kjeksene, særlig etter en stund med muggoster med mye smak. Disse er ikke alltid populære hos de andre i familien, og særlig ikke når kjøleskapet begynner å lukte.

Så Hot Taco ost er verd å prøve, og denne går uten kryddersaus på toppen.

Lykke til.

Ostene er lagt inn i matvareguiden med næringsinnhold, og kan sammenlignes med andre.

mvh Knut




1 kommentar:

  1. Jeg synes IKKE den minnet om Kavli sin sjokoladeost. Jeg håpet på det da, men...... Jeg har til og med skrevet til Kavli og spurt etter den, men har jeg fått svar??? Å nei da.

    SvarSlett