fredag 20. juli 2012

Banankake som er supergod

Jeg har igjen prøvd meg på baking på kjøkkenet, nemlig banankake. Er egentlig ganske OK med en kokk i huset, for da er det ett solid utvalg av kjøkkenredskaper, og jeg syntes det er veldig greit med kaker som man bare kan blande alt i en kjøkkenmaskin, selv om jeg brukte hurtigmikseren til bananene.

Denne kaken ble noe flat, men jeg brukte veldig store bananer og kunne kanskje brukt litt mer mel og mindre bananer.
Men smaken er nydelig, og om en gidder lage litt krem og pynte med banan, så er nok dette en stor favoritt for alle "små og store" barn.
Og banankake i alle varianter er en vinner, da de er så saftige og smakfulle:

Her er oppskriften: Myk Banankake

Og slik så den ut.




PS:
Jeg er ikke professionell fotograf og de bildene jeg tar kunne sikkert blitt bedre, men det er nå slik bildene blir seende ut uten matsminke og proff utstyr.

Og her er forresten 23 andre banankaker: Banankaker fra www.matoppskrift.no

mvh Knut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar