lørdag 11. juli 2009

Anbefalt rødvin: Doppio Passo 2007


Det er ikke så ofte jeg anbefaler viner her, men denne bør få en liten notis.
Under er sitat fra artikkel jeg la ut på www.matoppskrift.no i dag:

Dette er en av de beste vinene jeg har smakt for kos. Den er den ultimate kosevin med en sødme og smak som passer følsomme nybegynnerganer. Om en ikke er glad i rødvin så må en nesten prøve denne alene eller til ost. Min absolutte favoritt for øyeblikket og en stor takk til Rune som viste meg denne. Den kommer og i 3 liters utgave.

Smak og behag:

Navn: Doppio Passo 2007
Land/distrikt: Italia/Puglia
Produsent: C.R. - san Polo di P
Pris: 99,80 for 75 cl og 379,90 for 3 liter
Polnummer: 48051. Grunnsortimentet og 46659 3 liters kartong
Druer: Primitivo
Alkohol: 13,5 %
Vurdering: Rubinrød farge med mørk kjerne. konsentrert duft av tørkede kirsebær, sjokolade. Fruktig og godt balansert smak. God snerp. Lang smak. Et svært godt kjøp.
En fleksibel vin som passer godt til et bredt spekter kjøtt- og pastaretter. Også svært god uten matfølge og som kosevin. God til ost.


Les resten av artikkelen her:
Doppio Passo 2007

Hilsen Knut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar