mandag 11. januar 2010

Restemat og vinterstemning



Nå som det er tid for at nyttårsforsettene skal gjennomføres, er jeg allerede begynt på mitt, som er å bli kvitt noe av maten i fryseren. Når man har en kokk i huset som samtidig "samler" på mat til fryseren, så er det blitt temmelig fullt både der og i andre skap.
Idag fikk jeg brukt reker og foccacia fra fryseren, og dette er bare en Toro fiskesuppe med en fløteskvett og reker oppi. Og foccacia blir varmet i mikroen og passer perfekt til suppe. Anbefales.

Ellers er det vinter over hele landet også her på Sørlandet som bildene viser. Disse er tatt ikke langt fra der jeg bor. Viser båthavna og noe av isen som ligger på sjøen.
 Men det er heldigvis blitt varmere nå, slik at varmepumpa virker som den skal. Vi oppdaget at den ikke klarte å varme opp 125 m2 leilighet når tempen ute gikk under -8 grader. Men ellers er dette omvendte kjøleskapet noe av den beste investeringen jeg har gjort.
 Men kos dere i kulden videre.
Knut



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar