onsdag 22. august 2012

Embutido og ny smoothies

Etter at vi har gått bananas her hjemme med diverse smoothies den siste uka, så begynner vi den nye med en nydelig og eksotisk kveldskos, samt enda en smoothies.
Vi har igjen prøvd oss på en Filippinsk rett som heter embutido eller en slags kjøttpudding, samt enda en smoothie som heter Kiwiwi.

Her er linker til begge oppskriftene samt 2 bilder av de:


Embutido: Klikk her.


Denne tar litt tid å lage og du må kunne steame den. Men dette er faktisk veldig tilpasset norske ganer og kan anbefales. Prøv og med andre sauser til, vi brukte bare ketchup.


Og en ny smoothie:


I denne smooothien skal det være syrna melk med pære. Det hadde vi ikke, så vi brukte med jordbær istedet for. Det var helt greit, men tror faktisk det hadde vært bedre med en annen smak.


PS: Litt bananprat!
Jeg er veldig glad i bananer, og har etterhvert skjønt at de som er gule er de beste. Og det er jo ypperlig for meg da de gule som regel er billigere enn de grønne i butikken. Se bare på de posene med bananer med kjedenes egen merker, de er gule og billige i motsetning til de andre som er grønne og dyrere.
Og når en spiser mye bananer så er det bare å kjøpe de gule ofte.
Og i tillegg til naturell, så spiser jeg banan på maten sammen med syltetøy og nøttepålegg, og sammen med gryn og melk i en grynblanding.

Ps2: Litt steviaprat!
Som nevnt tidligere har vi prøvd flere forskjellige Stevia hjemme i de siste ukene. Og jeg som drikker mye te har funnet ut at den boksen fra Soma med 300 tabletter er den beste for mitt bruk. Disse er det heller ingen bismak i.



mvh Knut










1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av resepter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle resepter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett