søndag 8. november 2009

Konjakksmaking med Antoine Braastad


Noe av frynsegodene med å være i denne medieverdenen innenfor mat og drikke, er jo alle disse invitasjonene en får til forskjellige smakinger og tilstelninger. Og den fordelen en har til å få smakt alt mulig av mat og drikke.
Og denne dagen gjaldt det konjakk til kr 2.300.- pr flaske.
Og selv om jeg for øyeblikket må være forsiktig med alkohol pga medisinen Marevan, så er det lov til å kose seg med ett lite glass nå og da.
Og denne kvelden ble det både ett hyggelig foredrag samt smakinger av Braastad konjakk fra VSOP til Braastad Extra.
Nå er min personlige favoritt Braastad XO, som er litt mer overkommelig prismessig og som jeg faktisk kjøper ett par flasker av i året. Men det var jo selvfølgelig artig å få smake på de som ligger i den dyre enden av skalaen.



Men personlig så anbefaler jeg XO'en til Braastad.
Og jeg må og få takke Gudmund og Rune på Bakgården i Kristiansand for flere års samarbeid, selv om det har vært litt til og fra. Det som de har fått til i denne restaurantperlen midt i Kristiansand er flott gjort og fortjener noen stjerner i boka.

Knut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar