tirsdag 10. november 2009

Ost og rødvin



Ost er noe jeg ofte spiser, og særlig hvitmugg oster, fastoster med smak som feks Port Salut, men og disse smøreostene er gode syns jeg. Og dette er jo bare så godt om kvelden med litt kjeks til.
Men vi har av og til ett lite ostelag og denne gangen prøvde vi en rødvin som jeg bare må anbefale for denne var god!
Nemlig en av de nye som kom i slippet på polet på forrige Lørdag, nemlig Miopasso, Nero d' Avola 2008.
Denne vinen var virkelig nydelig og jeg har beskrevet den nærmere her!




Jeg legger og med ett bilde av ostene, og som dere ser er det ikke de veldig avanserte greiene, men mer enn godt nok for oss gjennomsnitts nordmenn. Dette fatet var mer enn nok for 4 sultne voksne.
Og med det samme vil jeg og få anbefale den blåmuggosten Selbu Blå som dere ser til venstre på bildet. dette er en ganske mild muggost som er ett godt valg for de som ikke er så veldig erfarne med sterke muggoster.

Knut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar