lørdag 31. oktober 2009

Solvinge kalkunfilet og Hansa Lite


Igjen har jeg testet nye produkter i rema sortimentet, nemlig Solvinge kalkunfilet med urter og hvitløk. Og det sier jeg med en gang, denne er god!
Jeg stekte den i stekepanne, selv om det på pakningen står at den skal i ovnen, men dette er skikkelig snadder med god og mye smak, og stekepanne var perfekt.
Og om ikke det var nok måtte jeg teste en av disse "slanke" pilsene, nemlig Hansa Lite øl. Dette er en etterkommer etter Hansa Ultra, som ikke fikk de beste skussmål på smaken.
Men dette Lite ølet er faktisk godt, litt mindre smak enn vanlig pils, men absolutt drikkbart.


Jeg er jo og en stor fan av Hansa Lettøl, og skjønner at Hansa er flinke på disse lett utgavene, om det er kalorier eller alkohol.
Og Lite pilsen har 11 kcal mindre pr 100 g enn vanlig pils, kanskje ikke så mye, men for de som har høyt konsum er det jo litt å tenke på.
Dvs om en drikker 10 pils på en kveld, så har en spart så mange kalorier at man kan hive innpå 4 ekstra pils uten at en får i seg flere kalorier enn det som er i 10 vanlige pils, etter min utregning som brukes på eget ansvar.

Lykke til.
Knut

1 kommentar:

  1. Hvor mye fikk du for dette innlegget. Deg må det jo være noe galt med?Korrupt kanskje?
    Mvh
    Henning Jensen

    SvarSlett