søndag 16. august 2009

Kyllingfilet og molter


Nå har jeg igjen tilbrakt noen dager på hytta med molteplukking og oppussing.
Moltesesongen er i full gang her i fjellet i sør, men de store mengdene var det ikke. På min hemmelige plass hvor jeg før har fråtset i molter, ble det bare en snau liter i år.
Og da ble de fortært med en gang på hytta med en av mine nye favoritter, nemlig vaniljesaus. Jeg har funnet ut at vaniljesaus passer til mange slags bær og nå også molter. Prøv og med blåbær, bringebær eller bjørnebær. Enkelt og kjempegodt.



En annen ting når en skal ha hurtig mat med smak er kyllingfilet. Det finnes nå slike storpakninger å få kjøpt med fersk filet og det er ikke lenger så dyrt.
Jeg pleier å steke dem og servere med pasta og en favoritt som er Knorr Primerba krydderpasta med provence smak. Denne har smak av urter og er perfekt å røre inn i kokt pasta. Annet trengs ikke.
Det fins flere typer krydderpasta, urtepasta, pesto ol på markedet, og man kan enkelt finne sin egen favoritt.

Hjemme har kokken laget en av sine favorittdesserter som er Sjokoladefondant. Disse er fine å lage flere av, så sette dem kaldt og bare steke de etterhvert. De kan stå noen dager i kjøleskapet.

PS:
Jeg hadde en Italiensk rødvin til pastaen. Nemlig Feudo Monaci Primitivo 2007. Denne koster ca kr 100.- og var ikke helklaff. Lett og tynn vin med lite fylde og ettersmak. Falt ikke i smak hos undertegnede.

Knut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar