tirsdag 26. mai 2009

På høyden er på topp

Bildet over viser brosmen.
Men den store smaksopplevelsen på Bergens turen kom på restauranten På Høyden i Fosswinckelsgate. Dette er en restaurant hvor en bruker mye norske råvarer og gjerne lokalmat. dette også i kombinasjoner en ikke bruker til vanlig.
De har en rikholdig meny med lunsj og middagsretter.
Jeg spiste en 2 retters lunsj meny som er noe av det bedre jeg har smakt. En innbakt brosme i tynn skinke med en pikant saus og noen strå med ramsløk over. Brosme er en fin fisk og dette var utrolig godt.
Til dessert hadde jeg rabarbrasuppe med så mye smak som jeg aldri har kjent før, bedre enn hjemmelaget:)
Så jeg anbefaler På Høyden på det varmeste mht mat, om en kan overleve litt enkel service og omgivelser.
Og så er det ikke så dyrt heller.
Bare prøv dere som er i Bergen.
PS: Jeg har selv tidligere bodd i flere år i Fosswinckelsgate når jeg var på jobb i Bergen. Så det er nesten som å komme hjem.
Knut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar